Més de 64.000 estudiants s’examinen aquest dimecres de les proves d’ESO

Font: El Periódico

Un total de 64.271 alumnes catalans de 1.030 centres públics, concertats i privats faran aquest dimecres i aquest dijous les proves d’avaluació de quart d’Educació Secundària (ESO), per valorar el seu grau de coneixement de les competències bàsiques.

Segons Ensenyament, a Barcelona ciutat hauran de fer les proves 12.303 alumnes, al Baix Llobregat 6.882; a les comarques de Barcelona, 7.349; Catalunya central, 4.508; al Maresme i Vallès Oriental, 7.318 i al Vallès Occidental, 8.577.

A Lleida faran els exàmens 3.357 joves, a Tarragona 5.552 i a Girona, 6.814.

Aquest és el tercer any que es fan aquestes proves a Catalunya, després de constatar-se que el curs 2009-2010 uns 9.000 (un 26 % del total) van aprovar els estudis bàsics amb una o més assignatures suspeses, gràcies a l’acord de la junta d’avaluació dels seus instituts.

Les proves, realitzades i aplicades pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, avaluaran les competències bàsiques en català, castellà, primera llengua estrangera i matemàtiques, i els resultats es coneixeran a partir del 24 de març. Per a aquesta edició, s’han organitzat 60 comissions de gestió i correcció, i un total de 2.193 aplicadors i 1.205 correctors s’encarregaran de vetllar pel correcte funcionament del procés.

Lectura i escriptura

Aquest dimecres es realitzaran les proves de competència en català, matemàtiques i aranès –amb 76 alumnes de Vall d’Aran–, i aquest dijous s’avaluaran de castellà i llengua estrangera –63.963 alumnes faran la prova en anglès i 371 en francès–, si bé aquesta avaluació no marca la superació de l’etapa.

Concretament, en la prova de llengües hi haurà dos textos per avaluar la comprensió lectora i una redacció per a l’expressió escrita, i es valorarà si l’alumnat comprèn la lectura, si s’expressa amb claredat, el vocabulari que utilitza, i l’adequació i coherència en la redacció.

En llengua estrangera, l’examen té dos textos de comprensió oral, dos d’escrita i dues redaccions breus, i es tindrà en compte la interpretació de la informació, l’ús del llenguatge i la correcció lingüística. En matemàtiques, s’inclouran exercicis de numeració i càlcul, de relacions i canvi, d’espai, forma i mesura i d’estadística i atzar, amb l’objectiu que l’alumnat pugui resoldre problemes semblants als que es troba durant la vida quotidiana, valorant símbols, formes d’expressió i raonament matemàtic.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: